Sneller en beter werken met deze 5 praktische tools

April 4, 2019
Marketing
Er zijn honderden online tools. Ik merk dat ik, binnen mijn vakgebied als online marketeer, vaak dezelfde tools gebruik. Ik heb daarom een kort lijstje gemaakt van tools die ik bijna dagelijks gebruik. In dit lijstje zijn geen advertentie-tools opgenomen zoals Google Ads, Facebook Business Manager enzovoorts. Daarnaast staan de tools in willekeurige volgorde.

Tool 1 - KWFinder van Mangools

Met behulp van deze tool heb je veel mogelijkheden op het gebied van zoekwoordenonderzoek. Zoekwoordenonderzoek is erg belangrijk voor het bepalen van de content op een website. Zie hieronder een voorbeeld van de zoekterm: ''online marketing tools''. Naast het opzoeken van zoekvolume/moeilijkheidsgraad van zoekwoorden. Is het ook mogelijk om te zien hoeveel backlinks een website heeft. Daarnaast is het mogelijk om zoekwoorden te tracken.

Link: https://kwfinder.com/

Kosten: vanaf €25,90 per maand. Zonder abonnement slechts 5 zoekopdrachten per maand mogelijk.

Tool 2 - Google Search Console

Met deze tool krijg je inzicht in organische vindbaarheid via Google van jouw website. Aangezien >90% van de zoekopdrachten wordt uitgevoerd in de zoekmachine van Google is dit inzicht cruciaal. Spoor eenvoudig crawling fouten op, bekijk welke pagina's goed scoren en waar mogelijk kansen liggen tot verbetering.

Link: https://search.google.com/search-console/

Kosten: Gratis

Tool 3 - Canva

Met behulp van deze tool maak je eenvoudig professionele content. Wil je aan de slag met content-marketing dan is deze tool ideaal. Ik ben zelf een tijd geleden overstapt op professionele software (Adobe Creative met Lightroom/Photoshop etc.).Desalniettemin blijft dit fijne software om content te creëren.

Link: https://www.canva.com/
Kosten: Gratis

Tool 4 - Trello

Met behulp van deze tool is het super eenvoudig om taken te organiseren. Maak een Trello-bord aan, voeg taken toe en sleep de taken naar de juiste fase. Doordat je meerdere mensen kunt uitnodigen om te werken aan een bord is deze tool ook ideaal voor samenwerking. Samenwerking met de klant of juist intern in een organisatie. Wil je een stapje professioneler gaan op het gebied van samenwerking dan zijn Asana en monday.com uitgebreidere alternatieven.

Link: https://trello.com/
Kosten: Gratis

Tool 5 - Google Analytics

Zou dit lijstje en top 5 zijn, dan staat deze tool op #1. Google Analytics maakt van de black-box, website-bezoekers, een overzichtelijke weergave. Deze tool wordt bij Jeuris dagelijks gebruikt voor het onderbouwen van analyses en uitspraken. Deze tool kan daarnaast worden gekoppeld met campagne-tools waardoor de effectiviteit van campagnes kan worden gemeten.

Link: https://analytics.google.com
Kosten: Gratis

Dit is slechts een kleine opsomming. Bij Jeuris werken we natuurlijk met nog veel meer tools zoals Planoly, Buffer, Tag-Manager, URL-shortners, Hotjar, Google Ads API, Google Page speed etc. Wil je een keertje sparren over de verschillende tools om jouw werkproces sneller te maken? Of wil je weten hoe Jeuris jouw organisatie op het gebied van Online Marketing kan helpen?

Blogs van Jeuris