Case: Küchentreff Dordrecht

Vraag voor Jeuris

De klant heeft een samenwerking met ThisPlayMedia. Een marketingbureau dat zich richt op Display Campagnes. Wil je meer weten van dit bureau, klik hier:)? Vanuit dit bureau kwam de vraag hoe we op een leuke, betrouwbare en inspirerende manier leads kunnen verzamelen voor de keukenzaak. In een tijdbestek van een aantal maanden zijn er meer dan >200 waardevolle leads verzameld.

De uitwerking

In deze samenwerking is gebruikgemaakt van verschillende tools. Met behulp van Facebook worden leads naar een landingspagina gestuurd. Op deze landingspagina kunnen bezoekers hun gegevens achterlaten zodat ze een brochure krijgen toegestuurd. Zodra bezoekers zich aanmelden op deze landingspagina worden zij opgenomen in de marketing automation flow van Mailchimp. Zij ontvangen een brochure en daarnaast krijgen zij een aanbieding om naar de winkel te komen. Dit zorgt voor veel winkelbezoek.

Facebook Leadgeneratie campagne

Stappen

  • Stap 1 - Creatie van een landingspagina met behulp van Leadpages. Op deze landingspagina kunnen bezoekers zichzelf aanmelden om een gratis brochure te ontvangen met scherpe keukenaanbiedingen;
  • Stap 2 - Implementatie van Pixels zodat bezoekers/conversies kunnen worden gemeten op deze landingspagina;
  • Stap 3 - Marketing Automation Flow vormgegeven. Zodra bezoekers zich hebben ingeschreven worden zij opgenomen in de flow. Door de gerichtheid van deze campagne is de open ratio enorm (totaal aantal verstuurde e-mails/aantal geopende e-mails);
  • Stap 4 - Doelgroep aangemaakt binnen Facebook;
  • Stap 5 - Campagnes opgestart voor deze doelgroep;
  • Stap 6 - Meting en bijsturing voor maximaliseren conversies.
Stap 3 - Marketing Automation in Mailchimp

Ook succesvol zaken doen online?

Meer cases van Jeuris