SEA - Betaald adverteren in zoekmachines

SEA oftewel Search Engine Advertising. Adverteren in zoekmachines is een effectieve manier voor het snel verkrijgen van website-verkeer en nieuwe klanten. Je betaalt voor iedere keer dat een zoeker in Google of Bing op jouw advertentie klikt. Betalen per klik wordt ook wel CPC genoemd (Cost per Click).

SEA Structuur bepalen

Dit is de eerste stap, een fundamentele stap. Het bepalen van een structuur is belangrijk om op latere momenten eenvoudig te kunnen bijsturen. Deze structuur kent vaak gelijkenissen met de website structuur. Uiteraard hoeft dit niet het geval te zijn wanneer je actie-matig campagnes opzet (vacatures/een aanbieding/losse landingspagina's etc.). Daarnaast worden in deze fase ook de conversies bepaald (offerte-aanvragen/verkopen/downloads etc.)

Zoekwoorden bepalen

Met behulp van verschillende tools worden de juiste zoekwoorden bepaald. Hierbij wordt gekeken naar de kosten per klik van het zoekwoord, de concurrentie en of dit zoekwoord interessant is voor jouw als klant om op gevonden te worden. Daarnaast wordt ook gekeken naar negatieve zoekwoorden. Zoekwoorden waar je absoluut niet op gevonden wilt worden.

Verschillende biedstrategieën

Wat is de beste biedstrategie voor jouw bedrijf? Google biedt vele opties zoals Enhanced CPC, Maximize conversions, Maximize cliks, Maximize impressions enzovoorts. In overleg bepalen we de logische biedstrategie voor jouw bedrijf.

Voortgang en bijsturing

Het leuke van Google Ads is de resultaatgerichtheid. Je kunt volledig ''downdrillen''. Vanaf het hoogste niveau: de campagnes tot en met het laagste niveau: de zoekwoorden. Dit zorgt ervoor dat we budgetten kunnen herverdelen en effectief kunnen bijsturen.

Meer weten over

SEA

?

Jeuris doet nog meer...